RC HERCULES

model vojenského transportního letounu
giant model of military transport aircraft

RC Hercules

Konstrukce

Křídlo

je dělené na dvě poloviny, spojeny hliníkovou trubkou o průměru 30 mm, sahající až k vnitřním motorům, a pomocnou trubkou o průměru 16 mm.

Hlavní nosník tvoří borové lišty o průřezu 30 x 6 mm. Za vnějšími motory se lišty zužují až na průřez 10 x 3 mm na konci. Stojina je balsová. Střední část nosníku (za vnější motory) je skříňová - z obou stran je nalepena překližka tl. 1 mm.

Pomocný nosník je také z borových lišt, tentokrát o průřezu 16 x 4 mm s balsovou stojinou. Až za vnější motory je také zpevněn z obou stran překližkou tl. 1 mm.

Křídlo má profil Clark Y - nechtěl jsem experimentovat a tak dostala přednost prověřená klasika. Žebra jsou z balsy tl. 2 mm. Na přesný tvar jsou dobroušena až po slepení kostry brousicím přípravkem (brusný papír, nalepený na 8 cm široké lamino, dlouhé zhruba 1 m.)

Štěrbinové vztlakové klapky se vysouvají skrytými náhony vlastní konstrukce. Každá ze čtyř klapek má svoje servo.

Křidélka mají délku 800 mm (každé). Jsou ovládány vždy jedním servem přes torzní tyč (mosazná trubka o průměru 6 mm a délce 400 mm), na jejíchž koncích jsou připájeny páky táhel ke křidélku. Závěsy jsou hmoždinkové. Mezi křidélky a křídlem není téměř žádná mezera, což značně zvýšilo jejich účinnost.

K trupu je křídlo připevněno čtyřmi šrouby M6, procházejícími bukovými hranoly, vlepenými mezi dvě překližková žebra.

Náběžná část má tuhý potah z balsy tl. 2 mm, tvořící torzní skříň. Ze stejného materiálu je i tuhý potah střední části křídla (za vnější motory). Ve vnějších částech křídla jsou balsou páskovaná žebra.

RC Hercules
25. 1. 2008
Původní verze křídla byla určena pro elektropohon
RC Hercules
23. 5. 2009
Původní verze křídla byla určena pro elektropohon

RC Hercules
23. 5. 2009
RC Hercules
29. 10. 2009
Mechanismus klapek je z hliníku a texgumoidu
RC Hercules
1. 11. 2009
RC Hercules
26. 10. 2013

RC Hercules
11. 1. 2014