Starší (a menší) bratr
K leteckému modelářství mne přivedl otec, od něhož jsem pochytil modelářské základy a naučil mě létat s RC modely. Nápad postavit Herculese přišel po zkušenostech s létáním s dvoumotorovým modelem Nomad, poháněným motory MiG 280. Už tehdy mne uchvátil zvuk "vícemotoráku". Dva jsou ale méně než čtyři - proto jsem se odhodlal ke stavbě modelu C-130 Hercules.
První model letounu Hercules jsem začal stavět v roce 2004, k záletu jsem se dostal na jaře 2005. Na veřejnosti jsem s ním poprvé létal v roce 2009 na svátku příznivců elektroletu Amperfest na modelářském letišti Nesvačily.
Při navrhování konstrukce jsem vycházel z třípohledového nákresu skutečného Herculese, z časopisu Letectví a kosmonautika, jednotlivá konstruční řešení jsou z mojí hlavy.
Model je z klasických materiálů. Kvůli co nejnižší hmotnosti například nemá tuhý potah trupu - ten je z přepážek a balsových podélníků a celek je potažen tlustým modelspanem.
Podvozek je na rozdíl od předlohy pevný.
Model je vybaven funkčními polohovými světly (LED).
Technické údaje
- Rozpětí: 1740 mm
- Délka: 1300 mm
- Váha: 1500 g
- Motory: 4x Speed 280 Race s převodovkami MP Jet 3,3:1
- Vrtule: Flying Styro Kit čtyřlisté
- Regulátory: 2x JETI Model 12 A
- Pohonná baterie: 2x sedmičlánek Sanyo 1000 mAh
V roce 2014 dosloužily původní elektromotory i NiCd akumulátory. Do gondol jsem tedy nainstalovat nové BLDC motory (typ) a pořídil jsem i nové LiPo akumulátory. V této konfiguraci je třeba velmi opatrně pracovat s plynem, neboť díky značnému přebytku výkonu je model schopen snad i viset.