Létání
S modelem se teprve poznáváme, ale již po pěti letech je jasné, že se povedl i po letové stránce. Základní nastavení vychází z osvědčeného malého modelu.
Výkon motorů je více než dostatečný - plný plyn využívám jen krátce při vzletu. Nejrealističtěji model letí asi na polovinu plynu. I pro efektní rychlejší průlety stačí jen dvě třetiny výkonu.
V letu je model velmi stabilní - opravdu letí sám. Svůj podíl na tom zřejmě mají poměrně velké negativy na koncích křídla.
Trefil jsem i polohu těžiště - pro její zjištění jsem musel zhotovit zvlášní přípravek. Bez akumulátorů bylo těžiště tam, kde mělo být, tedy ve třetině hloubky křídla! Takto vyvážený model je tak akorát citlivý na zásahy do kormidel, jen křidélka jsou možná trochu účinnější, což jsem vyřešil nastavením exponenciál.
Při plně vysunutých vztlakových klapkách se model trochu vzpínal, takže jsem k nim namixoval asi desetiprocentní potlačení výškovky.
Při vzletu s malými klapkami je třeba jen korigovat vliv nerovností terénu, jinak model vzlétne prakticky sám.
Potom si zpravidla dám pár "obyčených" průletů, zatáhnu podvozek a udělám si (a přihlížejícím) radost několika dynamickými průlety. Potom dojde na technické hračky: Rozsvícení světel a vyklopení vrat nákladového prostoru. Ani to se nijak nepříznivě neprojevuje v letových vlastnostech. Ovládání těchto prvků je zatím poněkud náročnější - musím si dávat pozor, abych použil ten správný z pěti spínačů na vysílači.
Přistání je lahůdkou nejen pro přihlížející: Po vysunutí podvozku, velkých klapek a rozsvícení přistávacích světlometů stačí model držet v ose dráhy a vyklesávat při trochu zvýšeném volnoběhu. Po podrovnání stačí úplně stáhnout plyn - model klidně dosedne na hlavní a po ujetí několika metrů i na příďový podvozek. Dojezd je vzhledem k hmotnosti poměrně dlouhý i na travnaté ploše, což je nutné zohlednit při rozpočtu na přistání.
Po zajetí na stojánku a zastavení motorů pokaždé prožívám dost těžko popsatelné okamžiky.
Palivo vystačí asi na 25 minut letu. Časovač ve vysílači ale mám nastavený na deset minut, abych měl dostatečnou rezervu pro opakování atp.